SOSYAL MEDYA YASASI ŞİRKETLERİ NE KADAR İLGİLENDİRİYOR?

İrfan Atasoy IDEA’dan herkese merhaba…

Bir süredir Türkiye’nin gündeminde olan Yeni Sosyal Medya Yasası, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda kabul edildi. Yeni sosyal medya yasasını sizler için özetledik ve sosyal medya yayını yapan şirket ve markalarımız için değerlendirdik.

Sosyal medya yasası nedir?

Yeni Sosyal Medya Yasası, sosyal medya platformu olarak bildiğimiz Facebook, Twitter, Instagram, WhatsApp v.b. gibi sosyal medya şirketlerini ilgilendiriyor.

Yasanın özetle iki konusu var:

1- Sosyal medya platformlarının Türkiye’de resmi olarak temsil edilmesi.

2- Kişilik haklarını ihlal eden içeriklere erişimin engellenmesi.

Bu iki konu, uzun süredir Türkiye Cumhuriyeti ile sosyal medya şirketleri arasında görüşülmeye devam ediyordu. Sosyal medya platformları Türkiye’de resmi olarak temsil edilmiyor ve temsile yaklaşmıyorlardı. Yeni kanun, bu problemin ortadan kalkması için sosyal medya şirketlerine zorlayıcı nitelikte maddeler içeriyor.

Sosyal ağ sağlayıcısı nedir?

İnternet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ve bu yayınlar yoluyla işlenen suçlarla mücadele edilmesi hakkında yasaya Sosyal Ağ Sağlayıcısı adında yeni bir tanım eklendi. Facebook, Twitter, Youtube, WhatsApp gibi sosyal medya platformları, kanun kapsamında “sosyal ağ sağlayıcısı” olarak değerlendiriliyor. Mevcut yasalara göre altyapı hizmeti veren “ağ sağlayıcısı” yükümlülüklerinin bir kısmı artık “sosyal ağ sağlayıcısı” olarak adlandırılan sosyal medya platformlarını da kapsıyor.

Yeni kanuna göre Türkiye’den günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcıları, Türkiye’de en az bir kişiyi resmi temsilci olarak belirleyecek. Resmi temsilcinin iletişim bilgileri kolayca görülebilecek ve doğrudan erişilebilecek şekilde internet sitesinde yer alacak.

Sosyal medya yasasının şirketlerimiz açısından faydaları var mı?

Şirketlerimiz ve markalarımız sosyal medya platformlarında “kullanıcı” olarak yer alıyor. Yeni yasa, kullanıcıların haklarına etkin bir koruma sağlamak için çıkarıldı. Şirket ve marka hesaplarımız için bu anlamda çok faydalı olacağı görülüyor.

Çeşitli internet sitelerinde/forumlarda şirketlerimiz ve markalarımız için hakaret, iftira içeren içerikler yer aldığı zaman dava açarak bu içeriklerin kaldırılmasını sağlayabiliyoruz. Aynı durum sosyal medya paylaşımları için geçerli değildi.

Yeni sosyal medya yasası ile sosyal medya içerikleri de, internet siteleri ve forumlar gibi ele alınabiliyor. Böylece şirketlerimiz ve markalarımız için hakaret, iftira yer alan içeriklerin artık mahkeme yolu ile sosyal medya platformlarından da kaldırılabilmesi mümkün olacak.

Hakaret ve iftiralar arama motorlarında yer alacak mı?

Yeni sosyal medya yasası, iftira ve hakaret gibi sebeplerle sosyal medya platformlarından engellenen ya da çıkarılan içeriğin aynı zamanda arama motorlarından silinmesini de kapsıyor. Bu sayede sosyal medya platformları üzerinden yapılan hakaret ve iftiralar hem o platformda hem de arama motorlarında engellenmiş oluyor.

Sosyal Medya Yasasının şirketler için bir kısıtlayıcılığı var mı?

TBMM’de kabul gören yeni yasa, sosyal medya kullanıcıları ile ilgili maddeler barındırmıyor. Kanunun tüm maddeleri sosyal ağ sağlayıcısı olarak tanımlanan sosyal medya platformlarını ilgilendiriyor.

Mevcut haliyle sosyal medya platformları üzerinden yayın yapan şirket ve markalarımız için herhangi bir kısıtlamaya sebep olmuyor.

Kısaca “Sosyal Medya Yasası” ve detayları sizler için derlemeye çalıştık.

Güzel günler dileriz…

 

İrfan ATASOY IDEA

 

Önemli not: Kaynak göstermek kaydıyla alıntı yapılabilir.


Bir cevap yazın